Terapeuci gabinetu Papuga

Wiemy jak zadbać o prawidłowy rozwój Twojego dziecka

beata rydkodym logopeda

mgr Beata Rydkodym – logopeda, neurologopeda, diagnosta ADOS-2

Od 8 lat pracuję z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi i zaburzeniami komunikacji, od 5 lat w swoim własnym gabinecie Papuga. Jestem absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Interesuje mnie wszystko co jest związane z rozwojem komunikacji małego dziecka. Szczególną uwagę skupiam na bazowych umiejętnościach rozwoju języka u dzieci oraz na wczesnej interwencji. Pracuję z małymi dziećmi z zaburzaniami ze spektrum autyzmu, afazją, opóźnionym rozwojem mowy. Regularnie uczestniczę w kursach oraz szkoleniach poświęconych efektywnej pracy z dziećmi. Stawiam na ciągły rozwój terapeutów pracujących w moim gabinecie, gdyż zależny mi na tym, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Prywatnie jestem mamą Tadzia i Wandzi. 

Kursy i szkolenia:

  • Dwudniowe szkolenie, Poziom 1,2 oraz Poziom 3, 4 programu „Attention Autism” z Celiną Twardysz;
  • „Rozwijanie kompetencji językowych dzieci z ASD” Magdalena Tarnawska;
  • „Komunikacja pozawerbalna bazą do komunikacji werbalnej” Karolina Nowak – Kuna;
  • „Diagnoza – całościowe badanie logopedyczne”, Aleksandra Rosińska;
  • „Echolalie – strategie pracy terapeutycznej”, Magdalena Tarnawska;
  • „Zabawa w praktyce terapeutycznej”, Magdalena Tarnawska;
  • „Diagnoza logopedyczna w Zespole Aspergera. Ile trwa chwila? Podejście autorskie.”, Magdalena Tarnawska;
  • „Zespół Aspergera – strategie pracy terapeutycznej”, Magdalena Tarnawska;
  • „Kontakt, uwaga i naśladowanie jako baza w terapii logopedycznej dzieci – praktyczne rozwiązania”, Magdalena Tarnawska;
  • „Diagnoza różnicowa – opóźnienie rozwoju mowy, zaburzenia komunikacji w autyzmie, niedokształcenie mowy o typie afazji. ”, Magdalena Tarnawska
  • „Diagnoza logopedyczna dzieci w wieku 18 – 30 miesięcy”, Iweta Kozłowska;
  • „Diagnoza pacjenta niemówiącego. Budowanie umiejętności komunikacyjnych małego dziecka”, Agata Kalina;
  • „Diagnoza funkcjonalna – połykanie, żucie, pozycje spoczynkowe, oddychanie”, Aleksandra Rosińska.
  • „Mowa czy rozmowa? Aktywności kształtujące komunikację werbalną” z Joanną Pałasz; 
  • „Trening karmienia logopedycznego” z Aleksandrą Kaczyńską;
  • „ASD – Pierwsze spotkanie logopedyczne z małym dzieckiem” z Joanną Pałasz; 
  •  „Nadmierne ślinienie – techniki terapuetyczne” mgr Marta Baj – Lieder;
  •  „Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno – motorycznym”,mgr Marta Baj – Lieder;
  •  „Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych”, dr Aleksandra Łada;
  • „Praca z dzieckiem autystycznym – warsztat prakyczny”, dr Agnieszka Bala;
  •  „Metoda Krakowska w przedszkolu”, dr Agnieszka Bala;
  • „Test SON- R 2,5 – 7 – badanie i interpretacja wyników, prof. Jagoda Cieszyńska;
  •  „Terapia neurobiologiczna”, prof. Jagoda Cieszyńska;
  •  „Ćwiczenia funkcji słuchowych – warsztat praktyczny”, dr Agnieszka Bala;
  •  „Ćwiczenia funkcji wzrokowych – warsztat praktyczny”,dr Agniezka Bala;
  • ,,Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu”, dr hab. prof. UP Marta Korendo;
  • ,,Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania®”, dr hab. Z. Orłowska – Popek;
  •  ,,Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji”, dr hab. Z. Orłowska – Popek;
  •  ,,Karty oceny logopedycznej dziecka – KOLD do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca 9. roku życia.”;
  • „Metody wywoływania głosek”, dr Alicja Kabała.
ola logopeda

mgr Aleksandra Soja – logopeda, pedagog, diagnosta ADOS-2

Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego, na którym ukończyłam pedagogikę o specjalności edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. W czasie studiów magisterskich równocześnie studiowałam logopedię. W swojej pracy z dziećmi kieruję się założeniami Metody Krakowskiej. Systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje, uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach i konferencjach. Z Gabinetem Neurologopedycznym Papuga jestem związana od 2018 roku. Prowadzę zajęcia terapeutyczne z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, z autyzmem, afazją, zespołem Aspergera, zespołem Downa oraz wadami wymowy.

Kursy i szkolenia:

  • ,,Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu”, dr hab. prof. UP Marta Korendo;
  • Dwudniowe szkolenie, Poziom 1,2 oraz Poziom 3, 4 programu „Attention Autism” z Celiną Twardysz;
  • ,,Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania®”, dr hab. Z. Orłowska – Popek;
  •  ,,Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji”, dr hab. Z. Orłowska – Popek;
  • Uzyskanie uprawnienia do wykorzystywania testu ,,Karty oceny logopedycznej dziecka – KOLD do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca 9. roku życia.”;
  •  ,,Skuteczne metody logopedyczne w wybranych problemach dyslalii” dr Iwona Michalak – Widera;
  •  ,,Opóźnienia rozwoju mowy. Diagnoza i terapia”, dr Iwona Michalak – Widera, 
  • ,,Logorytmika: ruch – słuch – słowo©”, dr Ewa Bombol;
  • Otwarte Seminarium z okazji międzynarodowego dnia świadomości jąkania (ISAD 2018), pod hasłem ,,Speak your mind – powiedz co masz na myśli!”;
  • Neurofizjologia w pracy psychologa i pedagoga (Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach);
  • Konferencja naukowo – szkoleniowa Opolskiego Koła Regionalnego PTO ,,Współpraca ortodontów i logopedów z pacjentami z wadami zgryzu i wadami wymowy oraz dysfunkcją języka”;
  • Ogólnopolska Konferencja pt. „Niebieskie anioły. Życie ze spektrum zaburzeń autystycznych. Objawy, diagnoza oraz terapia dzieci i młodzieży”.

mgr Bożena Bełkot

Dyplomowany nauczyciel i neurologopeda z kilkunastoletnią praktyką, absolwentka studiów:
pedagogiki wczesnoszkolnej, logopedii, oligofrenopedagogiki i neurologopedii dziecięcej oraz kursu kwalifikacyjnego w zakresie surdopedagogiki. Swoje doświadczenie zdobywała podczas pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami i dysfunkcjami w komunikacji językowej prowadząc terapię logopedyczną oraz rewalidację z dziećmi słabo słyszącymi, afazją, spektrum autyzmu ,
niepełnosprawnością intelektualną, czy mutyzmem w placówkach przedszkolnych i szkolnych.
Dostosowuje strategie, metody i techniki pracy podążając za dzieckiem, rozpatrując jego potrzeby
holistycznie. Cechuje się wysokim zaangażowaniem w terapię oraz poszukiwaniem nowych rozwiązań tak, aby realnie wpłynąć na poprawę jakości życia małego pacjenta i jego rodziny. Dzieli się swoją wiedzą prowadząc praktyki studenckie oraz szkoląc rady pedagogiczne. Autorka publikacji pedagogicznych i innowacji logopedycznych. Regularnie poszerza kompetencje uczestnicząc w licznych kursach oraz specjalistycznych szkoleniach.

Kursy i szkolenia:

  •  „Stymulacja traktu ustno-twarzowego” – Małgorzata Gawryl;
  •  „Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym”- dr M. Rządzka;
  • „Masaż logopedyczny strefy orofacjalnej”- S. Szober;
  •  „Gryzaki w profilaktyce i terapii logopedycznej”- dr M. Machoś;
  • „Werbogesty. Od gestu do słowa aż będzie rozmowa” – A. Gładowicz-Bojarska;
  •  „Ćwiczenia kontaktu wzrokowego i pola wspólnej uwagi z dziećmi ze spektrum autyzmu”
    –Centrum Metody Krakowskiej;
  •  „Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej”- dr E. Mikołajewska;
  •  „Moje sylabki”-wczesna nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną prof. Jagody
    Cieszyńskiej”- Centrum Metody Krakowskiej;
  •  „Przedstawienie i omówienie narzędzia ADOS 2-jako nowy standard diagnozy autyzmu”-
    Poradnia Psychologiczno -Pedagogiczna Nr 1 w Katowicach;
  •  Logopedia w teorii i praktyce:
    1. „Programowanie terapii dla dzieci z niedosłuchem” – E. Kwaśniok;
    2. „Trudności szkole dzieci z CAPD- autorskie narzędzie do oceny profilu nieprawidłowości w
    zakresie przetwarzania słuchowego”- dr N. Moćko;
  •  „Rozwój funkcji słuchowych u dzieci: obserwacja, stymulacja oraz rehabilitacja”- dr N. Moćko;
  •  „Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z
    dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz symptomatologią dysfagii-moduł 2”- A. Łada;
  •  „Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu”-NSPPP SYNAPSIS;
  •  „Terapia ręki I i II stopnia”- CS SOYER;
  •  „Usłyszeć w hałasie- zadbaj o słuch, nowe aspekty diagnostyki, terapii i edukacji”- dr I.
    Sosnowska-Wieczorek;
  •  „Praktyczne umiejętności wspomagania połykania i przyjmowania pokarmów drogą oralną” –
    XIV Śląskie Spotkania Logopedyczne;
  •  „Diagnostyka i leczenie zaburzeń połykania”- XIV Śląskie Spotkania Logopedyczne;
  •  „Zaburzenia mowy u dzieci”- XIV Śląskie Spotkania Logopedyczne;
  •  „Zaburzenia dietetyczne u chorych z dysfagią”- XIV Śląskie Spotkania Logopedyczne;
  •  „Miofunkcjonalna Terapia wg A. Kittel – MFT9-99 sTArs”- B. Parandowska;
  •  „Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno-twarzowej”- dr A. Regner;
  •  „Dziecko z dysfunkcją słuchu- implikacje teoretyczne i praktyczne”- Międzynarodowy
    Kongres Naukowo-Metodyczny;
  •  „Karta Oceny Logopedycznej Dziecka-KOLD do diagnozy dzieci w wieku od 1. Miesiąca do
    końca 9. roku życia”-Komlogo;
  • „Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego –KORP”- E. Bogacz, A. Bogacz-Rybczak;
  •  „Wpływ zaburzeń procesów integracji sensorycznej na funkcjonowanie w środowisku szkolnym  i domowym”- A. Hesse-Szymanowicz ; Specjalistyczna Konferencja w Reptach;
  • „Zaburzenia neurologopedyczne u pacjentów z agnozją ciała modzelowatego”- A. Rożek, Specjalistyczna Konferencja w Reptach;
  • „Zaburzenia rozwoju psychoruchowego u dzieci z wodogłowiem ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń rozwoju mowy”- dr D. Larysz; Specjalistyczna Konferencja w Reptach;
  • „Zaburzenia rozwoju mowy w diagnozie i terapii logopedycznej”-dr J. Panasiuk; Specjalistyczna Konferencja w Reptach;      
  • „Program Rozwoju Komunikacji” – MAKATON I i II stopnia- dr Bogusława B. Kaczmarek;
  • „Wspomaganie rozwoju mowy dziecka harmonijnie rozwijającego się i z zespołem Downa” –
    Polskie Towarzystwo Logopedyczne;
  •  „Komunikacja językowa w ujęciu interdyscyplinarnym”- III Konferencja Logopedyczna;
  •  „Mutyzm selektywny pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny- I Etap” -Centrum
    Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku;
  •  „Terapia dziecka z mutyzmem selektywnym- II Etap” – Centrum Terapii Mutyzmu,
    Nieśmiałości i Lęku;
  •  „Dziecko i nastolatek z zespołem Aspergera w szkole”- prof. Michael Fitzgerad;
  •  „Czas na dialog! Porozmawiajmy więc o integracji”- Ogólnopolska Konferencja – Polskie
    Towarzystwo Terapii Behawioralnej;
  •  „Kinezjologia Edukacyjna- metoda „Brain Gym”- Polskie Towarzystwo Kinezjologów;
  •  „Integracja Odruchów Twarzy” wg metody dr Swietłany Masgutowej – w ramach Programu
    MNRI;
  •  „Wczesne problemy neurologopedyczne w rozwoju dziecka – rozpoznanie, diagnoza,
    terapia”- dr E. Stecko;
  •  „Stymulacja rozwoju dziecka wczesnoszkolnego”- Wojewódzki Ośrodek Metodyczny.

mgr Natalia Tarnowska – logopeda, pedagog

Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego, na którym ukończyłam Studia Pedagogiczne o specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, a także Studia Podyplomowe Kwalifikacyjne Logopedii i Medialnej Emisji Głosu – w zakresie Logopedii. Zajmuję się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym. Prowadzę terapię z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, Zespołem Aspergera, wadami wymowy oraz trudnościami w nauce czytania i pisania. W swojej pracy stawiam zawsze na dobro dziecka, tworząc dla każdego indywidualny plan terapii, dostosowany do ich możliwości oraz potrzeb. Staram się wspierać ich rozwój i usprawniać komunikację językową, tak, by mogły swobodnie funkcjonować w życiu codziennym. Prowadząc terapię z dziećmi stale poszerzam swoją wiedzę i zdobywam nowe doświadczenia oraz umiejętności, poprzez udział w warsztatach i szkoleniach.

Kursy i szkolenia:

  •  „Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne”, mgr Agata Gładowicz-Bojarska;
  • „Opóźniony rozwój mowy – diagnoza i terapia”, dr Anna Żywot;
  •  „Praca z dzieckiem dwujęzycznym w przedszkolu i szkole”, dr Elżbieta Ławczys;
  •  „Praca logopedy z pacjentem dorosłym – specyfika zaburzeń językowych, aspekty diagnozy
    i terapii”, mgr Tatiana Lewicka;
  •  „Badanie logopedyczne – krok po kroku”, mgr Beata Racek;
  •  „Dyslalia od czego zacząć? Praca na fundamentach”, mgr Beata Racek;
  •  „Metody wywoływania głosek cz.1 [głoski dentalizowane oraz f/w]”, mgr Beata Racek;
  •  „Metody wywoływania głosek cz.2 [głoski: r,l,t,d,k,g]”, mgr Beata Racek;
  •  „Terapia dzieci z afazją cz.1”, mgr Justyna Pietrzak;
  •  „Skojarzenia do mówienia”, mgr Ewa Grzelak;
  •  „Nadwrażliwość w sferze orofacjalnej”, mgr Aleksandra Rosińska;
  •  „Pacjent z nieprawidłowym napięciem mięśniowym – terapia”, mgr Aleksandra Rosińska;
  •  Stabilizacja żuchwy – niezwykle ważny element terapii logopedycznej”, mgr Aleksandra
    Rosińska;
  •  Warsztat pracy terapeuty miofunkcjonalnego”, mgr Aleksandra Rosińska;
  •  „Planowanie terapii miofunkcjonalnej – przegląd ćwiczeń artykulatorów”, mgr Aleksandra
    Rosińska;
  •  „Terapia miofunkcjonalna w praktyce”, mgr Aleksandra Rosińska;
 
 
 
 
 
 

mgr Natalia Polok – logopeda, nauczyciel języka polskiego jako obcego

Jestem absolwentką: Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, na którym ukończyłam
studia licencjackie na kierunku logopedia ze specjalnością nauczania języka polskiego jako
obcego oraz Uniwersytetu Śląskiego, gdzie uzyskałam tytuł magistra logopedii.
Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam podczas praktyk logopedycznych,
pedagogiczno-psychologicznych oraz w czasie własnej pracy zawodowej w placówkach
przedszkolnych i gabinecie prywatnym.
Największą satysfakcje daje mi praca z dziećmi z zaburzeniami komunikacyjnymi takimi jak:
opóźniony rozwój mowy, alalia i afazja a także z zaburzeniami miofunkcjonalnymi i
artykulacyjnymi.
Logopedia jak i praca z najmłodszymi jest moją prawdziwą pasją. Nieustannie poszerzam
swoją wiedzę oraz uzupełniam kwalifikacje o nowe szkolenia, kursy i webinaria, które dają
mi możliwość prowadzenia skuteczniejszych oddziaływań diagnostycznych i terapeutycznych
względem moich podopiecznych.
Odbyte szkolenia:

  • LAMBDACYZM – głoska „L” w praktyce logopedy, mgr Natalia Chruściel-Janas
  •  Afazja dziecięca, mgr Anna Wójcik
  • WĘDZIDEŁKA – frenulektomia, frenulotomia, frenoplastyka, mgr Anna Jaźwińska
  • Skrócone wędzidełko wargi, języka – interwencja terapeutyczna niemowląt i dziecistarszych, mgr Anna Jaźwińska Hren
  • Seplenienie międzyzębowe, mgr Beata Nedwidek
  • Diagnoza różnicowa – orm, autyzm, niedokształcenie mowy o typie afazji, Magdalena Tarnowska
  • Kontakt, uwaga, naśladowanie jako baza w terapii logopedycznej dzieci, Magdalena Tarnowska
  • Terapia wspierająca rozwój komunikacji dzieci z ASD, Joanna Pałasz
  • Jak ustalać́ granice i reguły w codziennym życiu małego dziecka z ASD, Joanna Pałasz
  • Miogopedia – terapia miofunkcjonalna praktycznie, mgr Aleksandra Rosińska
  • Program profilaktyki logopedycznej „oddycham nosem cały rok”, mgr Beata Racek
  • Stabilizacja żuchwy, mgr Aleksandra Rosińska
  • Nadwrażliwość orofacjalna, mgr Aleksandra Rosińska
  • Pacjent z powiększonymi migdałkami w praktyce miofunkcjonalnej, mgr Aleksandra Rosińska
  • Sygmatyzm boczny w kontekście zaburzeń miofunkcjonalnych, Katarzyna Kozłowska
  • Stymulacja traktu ustno-twarzowego, mgr Małgorzata Gawryl

mgr Natalia Chodzidło – logopeda

Jestem absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (2024). Studia magisterskie
ukończyłam na kierunku logopedia w oparciu o rozprawę: „Elementy terapii
miofunkcjonalnej niemowlaka 0-12 miesiąca życia. Badanie etnograficzne”. Natomiast studia
licencjackie ukończyłam na kierunku język polski w komunikacji społecznej. Praktykę
diagnostyczno-terapeutyczną (jako student) zdobywałam m.in. w szkole specjalnej, ośrodku
rehabilitacji, w szpitalu psychiatrycznym na oddziale psychogeriatrii oraz w prywatnym
gabinecie logopedycznym. Jestem wykonawcą w projekcie naukowym Skuteczność terapii
miofunkcjonalnej u dzieci ze zgryzem otwartym – randomizowane badanie kliniczne. W pracy
wykorzystuję holistyczne i indywidualne podejście do pacjenta z wykorzystaniem
najnowszych badań z dziedziny logopedii, wczesnej interwencji logopedycznej, stomatologii,
ortodoncji oraz fizjoterapii. Moje zainteresowania zawodowe skupiają się wokół terapii
niemowlaków z: dysfunkcjami ssania, zaburzeniami mięśniowymi w obszarze ustno-
twarzowym, anyloglossią oraz zaburzeniami funkcji prymarnych.

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz