Kolejny etap to kategoryzacje konkretne, które są przetwarzane prawą półkulą. Dziecko, aby dokonać takiej kategoryzacji musi opanować już kategoryzacje prymarne.
Podział na zabawki i pokarmy.
Zabawki: auto, lala, miś, piłka, pociąg, skakanka, traktor itd.
Pokarmy: bułka, lody, banan,tort, kawa itd.
Inne kategorie, które można wykorzystać do ćwiczeń:
Pokarmy – wersja rozszerzona:
Zwierzęta:
Meble, owoce, domy:
Możemy też robić kategoryzacje trudniejsze,np. co pływa w wodzie, a co buszuje w trawie:
Oraz podział na rośliny, które mamy w domu oraz drzewa, które rosną na zewnątrz:
Do kategoryzacji możemy wykorzystać realne przedmioty, zdjęcia obrazki lub własne rysunki. Jeśli nie macie czasu na rysowanie, wyklejanie lub drukowanie zdjęć możecie skorzystać z gotowych pomocy:
- Wydawnictwo WIR „Kategoryzacje”, do kupienia w sklepie internetowym. Znajdziecie tam masę pomysłów i fajnych obrazków do stymulacji, jak i terapii dziecka.
- Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej”Kategoryzacje” oraz „Kategoryzacje tematyczne”, również do kupienia przez internet.
Miłej zabawy.